Friday, January 22, 2010

Kianda Luanda, by Konde

KondeBesides Marcus Wyatt’s CD, another album that I found waiting for me in my room in Luanda was Konde’s (autographed) Kianda Luanda, his latest effort. I’ve been a big fan of Konde since his debut CD which included hits like Katia, one of my favorite tracks that I ever posted on this website. Kianda Luanda doesn’t have any hits like that one, but it comes tantalizingly close with Mirela, a track that I became addicted to, especially after leaving Luanda. Playing it here in Boston makes me remember the tarrachinhas I had with it blaring in the background…

Não Vale Nada is my second favorite track of Kianda Luanda, and I love the way Konde’s voice works so well with the rhythm he creates. Not many artists have such a trademark flow; it’s as if his voice hugs the beat. Konde was feeling adventurous when he created Kianda Luanda as the CD has songs in rhythms that Konde doesn’t usually sing to, such as bolero and semba. Artists like Manecas Costa, Filipe Zau, and the Cape Verdean band Os Splash participated in the album.

Mirela
Não Vale Nada

Para além de Marcus Wyatt, outro CD que encontrei à minha espera no meu quarto foi o CD (autografado) de Konde, Kianda Luanda. É o seu mais recente album. Sou um fã assumido deste artista do Cassenda desde os tempos do seu primeiro CD, o Sina, de onde saiu uma das minhas canções preferidas jamais postadas neste site, a Kátia. O Kianda Luanda não tem canções como Kátia, mas anda muito perto disto com a música Mirela, um som pelo qual me apaixonei intensamente, principalmente depois de deixar Luanda. Tira-me a saudade e faz me lembrar as vezes que tarrachei ao som dele...

Não Vale Nada é a segunda música que mais oiço neste album, e aprecio a maneira que a voz do Konde se agarra ao ritmo da música. É mesmo o seu jeito peculiar de cantar...verifica-se o mesmo em canções como Engano e Também me Amavas. O homem devia estar a sentir-se inspirado quando fez o Kianda Luanda, ja que o CD contém ritmos que não estamos habituados a ver Konde cantar, tal como bolero e semba. Artistas como Manecas Costa, Filipe Zau, e os caboverdeanos dos Splash trabalharam com Konde nesta obra.

-Photo by Opais

Konde Online

2 comments:

dboi said...

do you know where to paste the html code for the yahoo media play ?

Claudio Silva said...

Hey dboi, I guess you figured it out.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...